مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

در فهرست آثار طبیعی کشور، چشمه‌علی به‌عنوان سومین اثر ثبت شده است. این چشمه از میان صخره‌ای بزرگ خارج شده و به‌سوی جنوب و سپس جنوب شرق جاری می‌شود. چشمه علی ۸۰۰۰ سال قدمت دارد و اطراف آن تفرجگاهی مناسب برای خانواده‌ها شکل گرفته است.

چشمه علی

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری: برای رفتن لب چشمه‌ها و استفاده از آب و هوای خنک، معمولا لازم است از شهر خارج شوید. اما چشمه علی در جنوب پایتخت این امکان را فراهم کرده که یک گردش دلچسب کنار چشمه را، همین حوالی تجربه کنید.

نام مقصد: چشمه علی

نشانی: شهرری، بزرگراه آوینی، بین بلوار صفائیه و بلوار شهید غیوری

چطور برویم: خود را به بزرگراه آوینی در شهرری برسانید. چشمه‌علی بین بلوار صفائیه و بلوار شهید غیوری در کوچه اول قرار دارد.

امکانات: فضای بازی، پارکینگ، سرویس بهداشتی

مناسب برای: خانواده

چشمه ۸ هزارساله

چشمه‌علی قدمتی ۸ هزارساله دارد و هرچند حالا دیگر جوشش و خروش سال‌های گذشته را ندارد، اما هنوز باعث ایجاد تفرجگاهی خنک در جنوب پایتخت شده که تابستان‌ها طرفداران زیادی دارد. آب چشمه‌علی به ۲ حوضچه در پایین چشمه می‌ریزد. وجود یک بوستان در حاشیه چشمه باعث شده این محدوده به مقصد گردشگری تابستانی برای شهروندانی تبدیل شود که قصد دارند کنار خنکای آب اتراق کنند. آب‌تنی در حوضچه‌های چشمه سال‌های قبل مرسوم بود اما حالا آب آن به اندازه‌ای است که بچه‌ها بتوانند در آن آب‌بازی کنند.

چشمه ۸۰۰۰ ساله در تهران

کد خبر 875542
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha